Boeing, Alaska Havayollarına ait bir uçağın kabin panelinin uçuşun ortasında kopması olayının ardından bugün erken saatlerde havayolu şirketlerine 737 MAX 9 uçakları için denetim kılavuzları yayınladı. ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA) Cumartesi günü 171 MAX uçağını yere indirerek bu denetimleri zorunlu kıldı. Çoklu operatör mesajı olarak bilinen talimatlar, havayollarının FAA’nın direktifine uygun olarak kontrolleri gerçekleştirmesi ve ardından uçağın hizmete dönmesine izin vermesi için çok önemlidir.
Boeing Ticari Uçaklar Başkanı Stan Deal, çalışanlara gönderdiği bir mektupla FAA’nın kararını desteklediklerini ifade etti. Deal mektubunda şu ifadelere yer verdi: “Ekiplerimiz, FAA’nın kapsamlı incelemesi ile birlikte, gerekli denetimler için operatörlere kapsamlı ve teknik talimatlar sağlamak üzere özenle çalışmaktadır.” Talimatlar, Boeing’in FAA’nın kılavuzu onayladığını teyit etmesiyle birlikte Pasifik Saatiyle gece 3 civarında havayolu şirketlerine gönderildi.
Havacılık devi ayrıca MAX 9 müşterilerine teknik yardım sağlıyor ve FAA ile temaslarını sürdürüyor. Boeing, MAX’in üretildiği Renton, Washington tesisinde bugün “kısa bir fabrika duruşu” planladı. Boeing CEO’su Dave Calhoun’un Salı günü çalışanlar için dahili bir web yayını düzenlemesi planlanıyor.
FAA’nın yere indirme emri, Portland, Oregon’dan gelen yeni bir MAX 9 uçağındaki bir kapı tapasının yırtılması üzerine acil iniş yapılması gerekmesinin ardından geldi. United gibi diğer taşıyıcılar tarafından işletilen uçakları da içeren etkilenen filo, FAA onları güvenli bulana kadar yerde kalacak.
Boeing’in hisseleri, günün en düşük noktasından biraz toparlanmasına rağmen, bugünkü işlemlerde %6.6 düşerek bir gerileme yaşadı. Şirket ve Alaska Havayolları, yere indirme ve inceleme sürecine ilişkin acil bir yorumda bulunmadı.
Yorumlar kapalı.